Afvallen door sport

Afvallen gaat niet altijd zo snel als we graag zouden willen, maar daar kan wat aan gedaan worden. Je kunt namelijk afvallen door sport. Steeds meer mensen ontdekken dit fenomeen en reken er maar op dat het werkt, hoe werkt dit het beste?

  • Ga met een groep sporten, je kunt elkaar stimuleren en het is leuker om samen te sporten.
  • Je moet een doel hebben, als je samen gaat, dan wil je elkaar steunen en je kunt elkaar motiveren.
  • Kies een leuke route waar je kunt gaan sporten wanneer je kiest voor hardlopen.
  • Als je gaat sporten in de sportschool kies dan een leuke sportschool waar gezellige mensen werken zodat je het leuk vindt om er naar toe te gaan.
  • Wil je begeleiding bij afvallen door sport? Ook dit kan, informeer maar eens bij je sportschool!

Als je nu echt denkt aan het afvallen door sport dan kun je het beste een schema maken over hoe je dat nu voor elkaar gaat krijgen, probeer het maar eens uit en geniet er van. Na het sporten voel je je namelijk fitter, je hebt meer energie en hebt meer zin om leuke dingen te doen. Je kunt nu ook na een drukke werkdag sporten, je bent daarna veel fitter. Soms ben je na het werk te moe en wil je liever niets meer ondernemen, je hebt dan even een steuntje in de rug nodig om toch te gaan sporten. Steeds meer mannen en vrouwen doen het, afvallen door sport en merken dat ze veel fitter zijn. Kies hier daarom nu ook voor en probeer eens uit wat het met jou doet.

Kies nu voor afvallen door sport

Het beste kun je nu kiezen voor afvallen door sport, hoe eerder je gaat beginnen, hoe eerder je resultaten ziet. Het is voor nu belangrijk dat je doorzettingsvermogen hebt en aan de hand van een schema gaat beginnen. Stel voor jezelf een doel op en bouw het sporten langzaam op zodat je lichaam kan wennen aan dit anders en meer bewegen door te sporten. Hoe ga je te werk? We hebben een klein schema voor je gemaakt wat je kunt gebruiken:

  • Stel voor jezelf vast hoeveel je af wilt vallen, als je dat weet, dan weet je ook waar je aan gaat werken.
  • Maak voor twee weken een schema wanneer je gaat sporten.
  • Houd rekening met het eten voordat je gaat sporten, zorg dat ruim van te voren wat eet en na het sporten de hele maaltijd!
  • Plan het sporten niet iedere dag in maar bouw het langzaam op.
  • Zorg voor voedzame maaltijden wanneer je gaat sporten, denk hierbij aan een pasta, dit is een goede keuze voordat je gaat sporten!

Als je deze tips meeneemt bij het afvallen door sport dan kun je nu alvast beginnen, zorg er voor dat je geniet van je mogelijkheden en reken er dan op dat je binnen een paar weken resultaten ziet, maar je voelt het al veel eerder. Je bent namelijk veel fitter wanneer je sport na het werken, dan kun je in de avond nog leuke dingen doen en ben je na het douchen weer helemaal fit!