De 3 meeste effectieve buikspieroefeningen

admin 15 september 2014 Reageren uitgeschakeld

De 3 meeste effectieve buikspieroefeningen

Zoek je naar de meeste effectieve buikspieroefeningen om jouw buik te trainen? Dan zit je bij dit artikel op de juiste plaats. In dit artikel kun je drie enorm effectieve buikspieroefeningen vinden, waarmee je de buik op de juiste manier gaat trainen. De volgende buikspieroefeningen worden behandeld:

* Sit-up

* Crunch

* V-up

Buikspieroefening: sit-up

De sit-up is een vrij zware oefening, het is voor veel mensen de enige oefening die bij hen bekend is als zijnde buikspieroefening. De sit-up geeft vrij snel resultaat, maar is een zwaardere oefening dan de crunch. Ben je net begonnen met buikspieroefeningen? Start dan eerst met de crunch en na een aantal weken met de sit-up oefening voor een sneller resultaat. De sit-up gaat op de volgende manier.

Stap 1: Ga eerst op jouw rug liggen en houd de knieën gebogen. Beweeg met jouw borst naar jouw knieën in een vloeiende beweging. De rug mag je niet buigen.

Stap 2: Ga terug naar de positie waarin je gestart bent in een vloeiende beweging.

Stap 3: Herhaal de oefening, probeer hem tien keer uit te voeren en het aantal herhalingen op te bouwen.

Buikspieroefening: crunch

De crunch is een oefening die op het eerste oog lijkt op de sit-up. Bij een sit-up ga je echter helemaal rechtop zitten, terwijl je bij de crunch kleinere bewegingen maakt, waardoor de oefeningen iets minder zwaar is. De crunch is een buikspieroefening die speciaal voor het midden van jouw buikspieren is bedoeld.

Stap 1: Ga op je rug liggen, in een positie waarin je de knieën gebogen houdt. Vanaf dat moment beweeg je jouw borst richting het plafond en richting jouw knieën.

Stap 2: Houd je handen achter je hoofd en zorg dat de elle bogen geopend zijn.

Stap 3: Ga terug naar de positie waarin je gestart bent en herhaal de oefening. Maak kleine bewegingen en ga over op de sit-up als je de crunch effectief weet uit te voeren.

Buikspieroefening: v-up

De v-up is een oefening waar je alle buikspieren mee traint, maar voornamelijk het midden van de buik. De onderkant van de buik zal ook flink branden, de zijkant van de buik wordt minder intensief getraind. Lees de instructies goed door voor je de v-up buikspieroefening gaat uitvoeren, op deze manier weet je zeker dat het werkt.

Stap 1: Ga op je rug liggen met je handen langs jouw lichaam. Breng de rug iets boven de grond en beweeg jouw knieën naar je borst toe.

Stap 2: Houd de knieën kort bij de borst en breng jouw lichaam vervolgens weer naar een liggende positie.

Stap 3: Herhaal de oefening minimaal tien keer en focus je zo goed mogelijk op de techniek. Span jouw buikspieren continue aan, op dit moment zal de v-up oefening het meest effectief zijn.

Combineer de verschillende buikspieroefeningen en stel een schema samen om jouw buikspieroefeningen op effectieve wijze te trainen. Je merkt dat jouw buikspieren steeds harder worden en je buik strakker wordt.

U kunt geen reactie plaatsen.